Папір
02.12.2020

Які дизайнерські прийоми використовують великі бренди

Грамотна айдентіка дозволяє брендам бути впізнаваними. Незалежно від того, чи розробляє компанія дизайн самостійно чи користується послугами агентства, її фірмовий стиль повинен простежуватися в усіх рекламних та інформаційних матеріалах, бути таким, що запам'ятовується, унікальним і, що не менш важливо, актуальним.

Щоб уникнути застарівання, компанії перепридумують себе, вдаючись до редизайну і навіть ребрендингу. Однак і для тих, хто не планує глобальну перебудову, дизайн має визначальне значення. Візуальна комунікація зі споживачем багато в чому визначає репутацію бренду, тому великі компанії приділяють стратегічну увагу трендам в дизайні.

Загальна палітра

Оскільки ідеологічна і графічна концепції не можуть існувати окремо, дизайн для компаній, що працюють в різних областях, буде відрізнятися. Однак, як показує практика, загальні тенденції графічного дизайну охоплюють всі сфери, причому єдність прийомів і підходів, що використовуються спеціалістами, простежується не тільки всередині однієї країни. Класичним прикладом цього є колірні моделі, що змінюються з року в рік і вбудовуються в єдину стилістичну лінію, яку видно як в графічній, так і в інших областях дизайну.

За версією Pantone, кольором минулого року був кораловий, а цього — класичний синій. Ці відтінки вибрали фахівці інституту, спираючись на палітру, яка використовується в модній індустрії, актуальному мистецтві і кінематографі. Dulux оголосив своїм новим фірмовим кольором «спокійний світанок» - світло-сірий відтінок, що нагадує про ранкове небо, а Xerox назвав кольором 2020 року «прозорий». «Прозорий може посилити інші відтінки і зробити їх більш яскравими, а іноді підвищити насиченість кольору», - відзначили в компанії і розширили лінійку синтетичних паперів Revolution NeverTear особливим напівпрозорим варіантом з ефектом «тертого скла», прозорими плівками, а також паперами з золотим і срібним відтінками.

Чи будуть слідувати бренди запропонованим колірним концепціям на майбутній рік, стане зрозуміло пізніше. Однак ненав'язливі тони на зразок тих, що вибрали Dulux і Xerox, ймовірно, дійсно будуть використовуватися дизайнерами, адже вони відповідають трендам на мінімалізм і екологічність, що не здають своїх позицій. Наприклад, IKEA недавно представила прозорий логотип для реклами на телебаченні та в Instagram.

Непроста простота

Тренд на креативний мінімалізм простежується протягом вже багатьох років і, здається, ніколи не застаріє. Однак в мінімалізмі все ж відбувається свій розвиток і трансформація. Концепція простоти зберігається, але дизайнери шукають нові підходи: при створенні власних шрифтів вони вдаються до ефекту втрачених фрагментів букв, прозорості, асиметрії, використання темного фону і навіть повернення до елементів стилістики ар-деко - графічним тонким лініям. Прикладом нестандартної роботи з шрифтом може бути новий логотип онлайн-магазину Lamoda або Kenzo.

При відсутності великої кількості деталей особливо важливим стає якість елементів дизайну, а також обраний для них носій: пакувальні матеріали, папір для поліграфії та сувенірних товарів. В тренді натуральні, еко-матеріали та незвичайні текстури, що підтверджує кейс кав'ярні Bushe, який увійшов в шорт-лист міжнародного фестивалю Cannes Lions за екологічну і авторську упаковку. Компанія Xerox в світлі останніх тенденцій екологічності продукції і технологій продовжує розвивати лінійку паперів з переробленої сировини Xerox Recycled, в яку входять такі матеріали, як Recycled, Recycled+ і Recycled Pure. У колекції паперів Xerox є текстурований папір Embossed paper з імітацією фактури льону, граніту і шкіри.

Увага до дрібниць визначає успіх дизайну бренду: вибрати виробника паперу недостатньо, важливо визначитися з типом друку і необхідною структурою матеріалу. Тільки для цифрового лазерного друку існують десятки варіантів паперу: наприклад, компанія Xerox пропонує широкий асортимент паперів і спецматеріалів, в тому числі супер гладкий папір Colotech+, Який допомагає дизайнерам потрапити «точно в колір» при виготовленні брендбуків, і крейдований папір Colour Impressions - він підходить для всіх видів поліграфічної продукції.

Різноманітність трендів

Дизайнери завжди шукають ідеї в мистецтві, в тому числі в сучасному. Сьогодні це часто проявляється у використанні ілюстрацій молодих авторів в брендінгу компаній. Разом з тим фахівці намагаються використовувати науковий підхід, щоб прорахувати ризики новаторських і оригінальних ідей, і звертаються при розробці айдентики до психології кольору, теорії архетипів і нейромаркетингу. Це, втім, не робить менш значущим класичний етап тестування дизайну та оцінки патернів сприйняття аудиторією візуальної інформації.

Нові технології також стають натхненням для дизайнерів. Звідси зацікавленість брендів до ізометричного дизайну, анімаційних елементів, VR і AR. Щоправда, в останні роки концепції, орієнтовані на сучасність і навіть футуризм, йдуть на другий план, поступаючись ностальгічній хвилі. У дизайні брендів, як і в цілому в масовій культурі і мистецтві, чітко простежується тенденція на референс з минулого: телеглядачі захоплено дивляться серіал «Дуже страшні речі» в стилістиці 80-х, новий логотип Олімпійських ігор 2020 року в Токіо невловимо відсилає до Олімпіад в Москві, Сараєво і Калгарі, на світових Тижнях моди показують колекції в дусі 90-х і фільму «Безглузді», а бренди використовують в своїх кампаніях пастельні відтінки і неон, різнокольоровий градієнт, металік, «зернистий» моушн-дизайн і голографічні ефекти. До речі, срібні та золоті тони також відсилають до ретро-стилістики - недарма в лінійці Xerox Revolution NeverTear випустили папір цих відтінків.

Дизайн в 2020 році

Поява на ринку різних матеріалів для друку само собою впливає на тренди в дизайні. Бренди уважно стежать за тим, що пропонують компанії, і деколи складно визначити, що з'явилося раніше - нова креативна ідея бренд-менеджерів і дизайнерів або рішення, що дозволяє втілити сміливу задумку.

«Створюючи нові матеріали для друку, виробники розширюють інструментарій дизайнерів і допомагають їм втілювати в життя ще більше цікавих ідей», - коментує Антон Кікоть, менеджер з продуктового маркетингу компанії Xerox Євразія.

У дизайні брендів паралельно розвиваються кілька тенденцій: усталений і бездоганно працюючий мінімалізм в поєднанні з інтелектуальним креативом і екологічністю, футуризм, що виражається в інтересі до нових технологій, і, мабуть, основний яскравий тренд - ретростилістика, що відсилає нас на 20-25 років назад.

«Ми повертаємося в минуле. Все частіше створюють колажі і використовують старі фотографії, щоб додати новий сенс і задати нові питання про минуле», — цитував AdIndex фотографа Одеда Вагенштайна. Сьогодні ми можемо тільки підтвердити його слова.

І відзначити, що при безлічі підходів, стилістичних концепцій і єдиному для всіх гравців ринку прагненні бути впізнаваними трохи більше, ніж конкуренти, головним в сучасному дизайні виявляється якість. Якою би продуманою і оригінальною не була задумка дизайнера, вона не спрацює, якщо не буде втілена в повній мірі. Тому тут, як і в цілому в маркетингу, увага до деталей - запорука успіху.

Детальніше: adindex.ru.

Зв'язатися з нами

Гаряча лінія

Сайт Hotline Xerox

http://hotline.xeroxeurasia.com/

Електронна пошта Hotline Xerox:

hotline.eurasia@xerox.comЗворотній зв'язок
БФП і офісний папір Xerox визнані кращими в конкурсі «Фаворити успіху»

Xerox переміг в трьох номінаціях конкурсу торгових марок «Фаворити успіху». Продукція компанії одержала премії в категоріях «Багатофункціональний…

Детальніше
Xerox оголосив про створення нової компанії CareAR для розробки програмних продуктів

Xerox оголосив про створення холдингової компанії CareAR Holdings, яка об'єднала платформи CareAR, DocuShare® і…

Детальніше

Гаряча лінія

Підписатися на розсилку

Скачать PDF

Демо/Видео