Грамотна айдентіка дозволяє брендам бути впізнаваними. Незалежно від того, чи розробляє компанія дизайн самостійно чи користується послугами агентства, її фірмовий стиль повинен простежуватися в усіх рекламних та інформаційних матеріалах, бути таким, що запам'ятовується, унікальним і, що не менш важливо, актуальним.
Щоб уникнути застарівання, компанії перепридумують себе, вдаючись до редизайну і навіть ребрендингу. Однак і для тих, хто не планує глобальну перебудову, дизайн має визначальне значення. Візуальна комунікація зі споживачем багато в чому визначає репутацію бренду, тому великі компанії приділяють стратегічну увагу трендам в дизайні.
Загальна палітра
Оскільки ідеологічна і графічна концепції не можуть існувати окремо, дизайн для компаній, що працюють в різних областях, буде відрізнятися. Однак, як показує практика, загальні тенденції графічного дизайну охоплюють всі сфери, причому єдність прийомів і підходів, що використовуються спеціалістами, простежується не тільки всередині однієї країни. Класичним прикладом цього є колірні моделі, що змінюються з року в рік і вбудовуються в єдину стилістичну лінію, яку видно як в графічній, так і в інших областях дизайну.
За версією Pantone, кольором минулого року був кораловий, а цього — класичний синій. Ці відтінки вибрали фахівці інституту, спираючись на палітру, яка використовується в модній індустрії, актуальному мистецтві і кінематографі. Dulux оголосив своїм новим фірмовим кольором «спокійний світанок» - світло-сірий відтінок, що нагадує про ранкове небо, а Xerox назвав кольором 2020 року «прозорий». «Прозорий може посилити інші відтінки і зробити їх більш яскравими, а іноді підвищити насиченість кольору», - відзначили в компанії і розширили лінійку синтетичних паперів Revolution NeverTear особливим напівпрозорим варіантом з ефектом «тертого скла», прозорими плівками, а також паперами з золотим і срібним відтінками.
Чи будуть слідувати бренди запропонованим колірним концепціям на майбутній рік, стане зрозуміло пізніше. Однак ненав'язливі тони на зразок тих, що вибрали Dulux і Xerox, ймовірно, дійсно будуть використовуватися дизайнерами, адже вони відповідають трендам на мінімалізм і екологічність, що не здають своїх позицій. Наприклад, IKEA недавно представила прозорий логотип для реклами на телебаченні та в Instagram.
Непроста простота
Тренд на креативний мінімалізм простежується протягом вже багатьох років і, здається, ніколи не застаріє. Однак в мінімалізмі все ж відбувається свій розвиток і трансформація. Концепція простоти зберігається, але дизайнери шукають нові підходи: при створенні власних шрифтів вони вдаються до ефекту втрачених фрагментів букв, прозорості, асиметрії, використання темного фону і навіть повернення до елементів стилістики ар-деко - графічним тонким лініям. Прикладом нестандартної роботи з шрифтом може бути новий логотип онлайн-магазину Lamoda або Kenzo.
При відсутності великої кількості деталей особливо важливим стає якість елементів дизайну, а також обраний для них носій: пакувальні матеріали, папір для поліграфії та сувенірних товарів. В тренді натуральні, еко-матеріали та незвичайні текстури, що підтверджує кейс кав'ярні Bushe, який увійшов в шорт-лист міжнародного фестивалю Cannes Lions за екологічну і авторську упаковку. Компанія Xerox в світлі останніх тенденцій екологічності продукції і технологій продовжує розвивати лінійку паперів з переробленої сировини Xerox Recycled, в яку входять такі матеріали, як Recycled, Recycled+ і Recycled Pure. У колекції паперів Xerox є текстурований папір Embossed paper з імітацією фактури льону, граніту і шкіри.
Увага до дрібниць визначає успіх дизайну бренду: вибрати виробника паперу недостатньо, важливо визначитися з типом друку і необхідною структурою матеріалу. Тільки для цифрового лазерного друку існують десятки варіантів паперу: наприклад, компанія Xerox пропонує широкий асортимент паперів і спецматеріалів, в тому числі супер гладкий папір Colotech+, Який допомагає дизайнерам потрапити «точно в колір» при виготовленні брендбуків, і крейдований папір Colour Impressions - він підходить для всіх видів поліграфічної продукції.
Різноманітність трендів
Дизайнери завжди шукають ідеї в мистецтві, в тому числі в сучасному. Сьогодні це часто проявляється у використанні ілюстрацій молодих авторів в брендінгу компаній. Разом з тим фахівці намагаються використовувати науковий підхід, щоб прорахувати ризики новаторських і оригінальних ідей, і звертаються при розробці айдентики до психології кольору, теорії архетипів і нейромаркетингу. Це, втім, не робить менш значущим класичний етап тестування дизайну та оцінки патернів сприйняття аудиторією візуальної інформації.
Нові технології також стають натхненням для дизайнерів. Звідси зацікавленість брендів до ізометричного дизайну, анімаційних елементів, VR і AR. Щоправда, в останні роки концепції, орієнтовані на сучасність і навіть футуризм, йдуть на другий план, поступаючись ностальгічній хвилі. У дизайні брендів, як і в цілому в масовій культурі і мистецтві, чітко простежується тенденція на референс з минулого: телеглядачі захоплено дивляться серіал «Дуже страшні речі» в стилістиці 80-х, новий логотип Олімпійських ігор 2020 року в Токіо невловимо відсилає до Олімпіад в Москві, Сараєво і Калгарі, на світових Тижнях моди показують колекції в дусі 90-х і фільму «Безглузді», а бренди використовують в своїх кампаніях пастельні відтінки і неон, різнокольоровий градієнт, металік, «зернистий» моушн-дизайн і голографічні ефекти. До речі, срібні та золоті тони також відсилають до ретро-стилістики - недарма в лінійці Xerox Revolution NeverTear випустили папір цих відтінків.
Дизайн в 2020 році
Поява на ринку різних матеріалів для друку само собою впливає на тренди в дизайні. Бренди уважно стежать за тим, що пропонують компанії, і деколи складно визначити, що з'явилося раніше - нова креативна ідея бренд-менеджерів і дизайнерів або рішення, що дозволяє втілити сміливу задумку.
«Створюючи нові матеріали для друку, виробники розширюють інструментарій дизайнерів і допомагають їм втілювати в життя ще більше цікавих ідей», - коментує Антон Кікоть, менеджер з продуктового маркетингу компанії Xerox Євразія.
У дизайні брендів паралельно розвиваються кілька тенденцій: усталений і бездоганно працюючий мінімалізм в поєднанні з інтелектуальним креативом і екологічністю, футуризм, що виражається в інтересі до нових технологій, і, мабуть, основний яскравий тренд - ретростилістика, що відсилає нас на 20-25 років назад.
«Ми повертаємося в минуле. Все частіше створюють колажі і використовують старі фотографії, щоб додати новий сенс і задати нові питання про минуле», — цитував AdIndex фотографа Одеда Вагенштайна. Сьогодні ми можемо тільки підтвердити його слова.
І відзначити, що при безлічі підходів, стилістичних концепцій і єдиному для всіх гравців ринку прагненні бути впізнаваними трохи більше, ніж конкуренти, головним в сучасному дизайні виявляється якість. Якою би продуманою і оригінальною не була задумка дизайнера, вона не спрацює, якщо не буде втілена в повній мірі. Тому тут, як і в цілому в маркетингу, увага до деталей - запорука успіху.
Детальніше: adindex.ru.