Як проводять аналіз і аудит бізнес-процесів на підприємстві?

Аудит бізнес-процесів є одним із способів оцінки ефективності діяльності компанії або підприємства в цілому або конкретних відділів. Він може проводитися фахівцями зі штату організації або аудиторами з консалтингової фірми. В обох випадках перевіряється документообіг, а також визначаються сильні і слабкі сторони бізнесу. На підставі отриманих результатів складаються рекомендації для подальшої оптимізації бізнесу та розробки нових стратегій просування.

Особливості аудиту бізнесу і аналізу його ефективності

Аналіз бізнес-процесів підприємства або компанії – перший етап аудиту. Після цього фахівці організовують інтерв'ю з головними стейкхолдерами і перевірку всієї документації. На підставі отриманих даних описується всі нюанси діяльності підприємства на верхньому рівні. Потім фахівці більш детально розглядають «вузькі місця», щоб виявити всі сильні і слабкі сторони, і почати впроваджувати способи автоматизації бізнес-процесів, які допоможуть підвищити їх ефективність.

Аудитори обов'язково виділяють основні і другорядні напрямки діяльності компанії, щоб не упустити навіть незначні, на перший погляд, деталі.

Для проведення аналізу бізнес-процесів компанії можна вибрати один з наступних форматів:

  • експрес-формат – його тривалість становить 3 дні;
  • ґрунтовний аудит – його терміни визначаються індивідуально і можуть зайняти до 1,5-2 місяців.

Фахівці перед тим, як проводять аналіз бізнес-процесів, визначають всі завдання, які необхідно вирішити під час проведення перевірки. Таким чином, вдається прискорити аудит і надалі максимально ефективно використовувати отриману інформацію.

Для чого слід проводити аудит компанії?

Аналіз і моделювання бізнес-процесів потрібно в наступних ситуаціях:

  1. Необхідно визначити, які внутрішні процеси і операції є неефективними і, відповідно, вимагають оптимізації або припинення.
  2. Проводиться робота над проектом з аналізу та опису бізнес-процесів діяльності і потрібно зрозуміти, з чого саме почати.
  3. Потрібно визначити місце найбільшої втрати матеріальних або трудових ресурсів – це необхідно для зниження витрат.
  4. Для визначення причин, через які відбувається погіршення якості послуг та продукції.
  5. Аналіз бізнес-процесів допомагає зрозуміти, чи можна використовувати інформаційні можливості більш ефективно.
  6. Якщо необхідно прорахувати всі потенційні ризики для компанії, а також перевірити, чи відповідає операційна діяльність використовуваним стратегіям розвитку.
  7. Внутрішній аудит бізнес-процесів допомагає отримати інформацію, яка потрібна для поліпшення якості виконання різних завдань.
  8. Для аналізу і оцінки бізнес-процесів, щоб визначити вартість компанії перед її продажем.

Крім того, можуть бути й інші причини для проведення перевірок, пов'язаних зі специфікою сфери діяльності фірми або підприємства.

Які завдання вдається вирішити за допомогою аудиту?

Для аудиту діяльності компанії можуть використовуватися різні інформаційні інструменти. Методи аналізу бізнес-процесів вибираються з урахуванням напрямку діяльності, масштабів організації, цілей. Правильно використовувані технології вирішують цілий список завдань:

  • складання звіту, в якому будуть чітко сформульовані цілі і завдання перевірки;
  • детальний огляд кожного перевіреного процесу– це передбачає визначення потенційних ризиків, а також визначення способів оптимізації роботи з урахуванням різних факторів;
  • система аналізів бізнес-процесів дозволяє визначити найбільш підходящі шляхи реалізації стратегії і оцінити вплив передбачуваних змін на роботу компанії в цілому;
  • швидке зниження витрат матеріальних і трудових ресурсів до оптимальних показників;
  • своєчасне прийняття профілактичних заходів проти впливу будь-яких ризиків на розвиток підприємства.

Для ефективного аналізу та управління бізнес-процесами доводиться використовувати різне комп'ютерне обладнання і спеціальне програмне забезпечення. В компанії «Xerox» можна ознайомитися з усім необхідним обладнання, а також віртуальними інструментами, скориставшись кращими пропозиціями. За необхідності фахівці нададуть детальну відповідь на всі питання з бізнес-процесів і порекомендують кращі продукти, виходячи зі специфіки діяльності користувачів та їхніх вимог.

Зв'язатися з нами

Гаряча лінія

Сайт Hotline Xerox

http://hotline.xeroxeurasia.com/

Електронна пошта Hotline Xerox:

hotline.eurasia@xerox.comЗворотній зв'язок
Бездротові принтери Xerox®

Wi-Fi-принтери або бездротові принтери можуть приєднуватися до локальної мережі без використання кабелю. Друк на такому пристрої може здійснюватися з…

Детальніше
Xerox оголосив про створення нової компанії CareAR для розробки програмних продуктів

Xerox оголосив про створення холдингової компанії CareAR Holdings, яка об'єднала платформи CareAR, DocuShare® і…

Детальніше

Гаряча лінія

Підписатися на розсилку

Скачать PDF

Демо/Видео